Droom groot: kinderen uit groep 4 en 5 schreven een eigen boek
Juf Judith Sparenberg van OBS De Pijler in Rotterdam gaf een opdracht uit de methode Taal Actief een unieke en creatieve draai.
Juf Judith Sparenberg van OBS De Pijler in Rotterdam gaf een opdracht uit de methode Taal Actief een unieke en creatieve draai.
Ga aan de slag met deze tips om de werkdruk in het onderwijs te verminderen.
Juf Mieke werkt met een groep hoogbegaafde leerlingen die vastlopen binnen het reguliere onderwijssysteem.
Is de sneeuw al gesmolten, maar wil je toch nog even genieten van de winter? Dat kan heel eenvoudig dankzij deze 8 tips!
Het thema welzijn is razend populair, ook op social media. Zo stimuleer je het kritisch denken van je klas ook op dit thema
Wij daagden je in nummer 32 van Juf & Meester uit om nog eens naar wiscat-oefenvragen van de pabo te kijken. Hieronder vind je de antwoorden.
De school van Evrim Uyar voert een bewust beleid op het gebied van gezond leven. Een belangrijk onderdeel hiervan zijn de warme maaltijden op school.
Wil je de dynamiek in de groep op een positieve manier stimuleren? Ga dan samen aan de slag en maak jullie unieke ‘Gelukkige groep’ slinger.
Corine heeft een discussie met haar zoon over topografie. Ze vertelt je wat er met lesmethodes en met haar column gebeurt voordat jij hem te zien krijgt.
Zeg je ‘Feestmaand’, dan zeg je natuurlijk een mooi ingerichte leeshoek of schoolbibliotheek. Zo kleed je de leeshoek aantrekkelijk én feestelijk aan!
Waarom is het zinvol om het kind te betrekken bij het eigen leerproces? En hoe pak je een motiverend kindgesprek aan?
Juf Eveline werkte jaren als (adjunct)directeur en als adviseur bij een onderwijsadviesbureau. Sinds afgelopen zomer staat ze weer voor de klas.
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.
