Home » Formatief evalueren in elke taalles: hoe dan? – door Sergej Visser

Formatief evalueren in elke taalles: hoe dan? – door Sergej Visser

Formatief evalueren is hot. En terecht, want door formatief te werken leren je leerlingen meer, beter én leuker. Maar hoe breng je formatief evalueren in de praktijk van elke les? Hoe doe je dat bij de talen, en hoe niet? En welke tools kun je daarbij inzetten? Sergej Visser, ex-docent Engels en CKV en trainer/adviseur bij Bureau ICE, gaat hierover het gesprek aan. Verwacht een scala aan concrete voorbeelden, nieuwe inzichten en heel veel praktische werkvormen waar je meteen in je volgende les mee aan de slag kunt. De opbrengst? Leuke, gevarieerde lessen, actieve en betrokken leerlingen en een hoge lesopbrengst. Zó leer je een taal!

Formatief evalueren in elke taalles: hoe dan? – door Sergej Visser

Om deze sessie te kunnen zien, moet je zijn ingelogd. Heb je nog geen account? Meld je dan gelijk gratis aan.

Over Sergej Visser

Sergej Visser is senior trainer bij Bureau ICE en heeft twintig jaar ervaring als docent en curriculumontwikkelaar VO (Engels, CKV, Spaans). Begeleidt complexe processen rond toetsbeleid, examinering, borging, onderwijsvernieuwing en implementatietrajecten.

Sergej Visser

Laatste onderwijsnieuws

Een docent kletst informeel met zijn leerlingen in een klaslokaal

Column: Vitamine V(erbinding)

Directeur Danny Weeda vertelt waarom het niet verkeerd is om af en toe een halve les met je leerlingen weg te kletsen.

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.