BOOS over The Voice

Op 20 januari 2022 kwam de aflevering van BOOS over de misstanden bij The Voice of Holland op YouTube.  Binnen twee dagen keken ongeveer acht miljoen mensen naar de aflevering. Velen daarvan reageerden na afloop geschokt en vol afgrijzen.

 

 Vragen vooraf

  1. Heb jij het nieuws over de misstanden bij The Voice of Holland gevolgd?
  2. Heb je de aflevering van BOOS gezien? Zo ja, wat vond je ervan? Zo nee, wil je die nog bekijken?

 

Bekijk de video

Jeugdjournaal – Veel mensen geschrokken van BOOS-aflevering over The Voice

 

Vragen bij de video

  1. Waarom draaien radiozenders de muziek van Marco Borsato en Ali B niet meer? 
  1. Vind je het terecht dat het beeld van Marco Borsato uit Madame Tussauds is gehaald? Leg je antwoord uit.
  1. Wat vinden mensen van de reactie van John de Mol, de baas van het programma? 
  1. In de advertentie die in de video getoond wordt, staat
Beste John,

 

Het ligt niet aan de vrouwen.

 

Groet, de vrouwen uit je bedrijf

Hebben de vrouwen uit de advertentie dezelfde mening als de mensen die reageerden op de uitspraken van John de Mol? Leg je antwoord uit.

  1. Wat vind je de belangrijkste uitspraak van de minister van Justitie Dilan Yesilgöz? Leg je antwoord uit.

 

Aan de slag

Optie 1

Stel, The Voice of Holland komt over een paar maanden weer op televisie. Zou je daar dan naar kijken? Waarom wel of niet?

Schrijf een korte brief naar RTL (100 – 300 woorden) om te vertellen hoe jij hierover denkt. Geef ook goede uitleg bij jouw mening.

Lees in een groep van drie of vier leerlingen de brieven van alle groepsleden. Bespreek daarna wat jullie is opgevallen. Wat zijn de grootste verschillen?

 

Optie 2

Schrijf een gedicht over wat jij denkt en voelt bij de misstanden bij The Voice of Holland. Het gedicht hoeft niet te rijmen. Vind je het lastig om te dichten? Op internet kun je veel schrijftips vinden, bijvoorbeeld hier.

WK4_Boos-over-The-Voice-of-Holland_antwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Andere Lesopener Nederlands

Demonstratie Wappie

Campagne tegen polarisatie

De Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft onlangs een nieuwe campagne over polarisatie gelanceerd. De slogan luidt: verlies elkaar niet als polarisatie dichtbij komt. Maar heeft een dergelijke campagne nut?

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.