Vervangende oefening taal, thema 8.4, les 4
Iedere leerling moet zich thuis voelen in ons lesmateriaal. Daarom is deze oefening voor groep 8 in Taal actief 4 aangepast.
Iedere leerling moet zich thuis voelen in ons lesmateriaal. Daarom is deze oefening voor groep 8 in Taal actief 4 aangepast.
Werk je met de taalmethode Taal actief? Met deze 5 tips van Malmberg haal je het beste uit je methode.
Voor taalsterke en taalbegaafde kinderen is Taal actief – Plus-materiaal ontwikkeld. Hiermee werken ze op een hoger niveau aan de lesdoelen.
De Kinderboekenweek is een mooie gelegenheid om kinderen te stimuleren om meer te lezen. Deze lessuggesties helpen je daarbij.
Aan het begin van het schooljaar heb je als leerkracht op jouw school post van Ben Bus ontvangen.
Het schooljaar is weer begonnen! De gouden weken gaan van start. Een positieve veilige en vertrouwde basis is daarbij van groot belang. Daarom hebben we een lessuggestie ontwikkeld waarin de leerlingen zichzelf, de groep en jou als leerkracht beter leren kennen. Deze lesvorm is uit te voeren vanaf groep 3.
Met deze energizers zorg je in maximaal 10 minuten dat iedereen weer ‘aan’ staat en er weer zin in heeft.
Met deze leuke uitknipbare kaartjes geef jij als leerkracht een stralende lach op de gezichten van de kinderen.
Brainstorm met je team over Geluksdag: Hoe ga je deze dag inzetten? Doen de ouders mee? etc. Veel geluk!
Hoe starten de kinderen de dag? Hoe zitten ze vandaag in hun vel? Met deze geluksmeter in je klas weet je hoe het ervoor staat!
Print de kaartjes uit en zet de kinderen in het zonnetje.
. Misschien heb je eerder gewerkt met deze methode, misschien is de methode nieuw voor je. Het komende jaar ga je de methode beter leren kennen en hem gebruiken zoals het bij jouw klas het beste past. Dat heeft tijd nodig. Om je op weg te helpen, hebben we een snelstart document voor je gemaakt.
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.