Home » Rapport: ICT die het onderwijs gaat beïnvloeden

Rapport: ICT die het onderwijs gaat beïnvloeden

Hyves, Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube en Flickr, maar ook Google+ en binnenkort Vibe. Sociale media-kanalen schieten als paddenstoelen uit de grond. Dat heeft een grote invloed op de inhoud en de organisatie van het onderwijs. Welke technologieën spelen in op de verschuivingen in de maatschappij? Welke technologieën kunnen een bijdrage leveren aan de uitdagingen waar uw school voor staat? Kortom: welke ICT-toepassingen kunnen écht iets voor het onderwijs (gaan) betekenen? In een recent verschenen rapport worden alle trends en ontwikkelingen op een rij gezet.

 

Het trendrapport po/vo van Kennisnet bestaat uit drie onderdelen: een overzicht van de belangrijkste maatschappelijke ontwikkelingen, het bespreken van de uitdagingen waar het onderwijs mee te maken heeft en een opsomming van de belangrijkste technologieën. Natuurlijk komt ook aan bod hoe die technologieën u kunnen helpen bij de dagelijkse lespraktijk en de organisatie van het onderwijs. Aan bod komen o.a. cloud computing, social media, verrijkte content, augmented reality en learning analytics.

Laatste onderwijsnieuws

Een kind dat ligt te lezen in de schoolbibliotheek

Boekentips februari 2024

Verrassende, nieuwe, inspirerende en interessante boeken om mee aan de slag te gaan in de klas.

Bekijk
Twee kinderen steken hun vinger op

Het belang van filmeducatie

Filmleraar van het jaar regio Midden Astrid van der Knaap deelt haar visie op filmeducatie en geeft tips.

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.