Onderwijs Docent van Morgen award 2009

Docent van Morgen award 2009
D

Ramon Busch, docent scheikunde aan het St. Michaëlcollege in Zaandam heeft de ‘Docent van Morgen Award 2009’ van Uitgeverij Malmberg gewonnen. Malmberg reikt deze prijs jaarlijks uit aan een docent in het voortgezet onderwijs die op bijzondere wijze heeft bijgedragen aan onderwijsvernieuwing in Nederland. Ramon Busch laat examenleerlingen uit 5 havo en 6 vwo een chemiespel maken ter voorbereiding op hun eindexamen scheikunde.

 

De jury prees Ramon Busch om het spelelement, de praktische toepasbaarheid, de creatieve invalshoek en de motiverende werking van zijn lesidee, waardoor zowel theorie als praktijk interessanter worden. “Leerlingen vinden dit spel de leukste praktijkopdracht uit hun schoolloopbaan. Dat ze direct met het spel aan de slag kunnen, elkaar beoordelen en vragen voor elkaar maken, spreekt ons enorm aan. Het vernieuwende spelelement maakt een serieus vak als scheikunde levendiger”, aldus Renate Boers, hoofdredacteur van Onderwijsvanmorgen.nl.

 

Bovenstaande is de tekst uit het persbericht dat de uitgeverij begin deze week rondstuurde. U heeft het artikel over de chemiespellen die de leerlingen van Ramon Busch voor elkaar maken al eerder kunnen lezen op deze site. U kunt uw lesidee ook insturen, via de knop onder de rode banner met DOE MEE. Je weet maar nooit hoe het gaan kan met een goed idee, de een wint een prijs, de ander breekt echt door, zoals Theo Wismans en het Charlemagne College (toen nog Eijkhagen) met Gelukskunde.

Uit het onderzoek dat we regelmatig onder lezers doen blijkt dat u heel graag beproefd innovatief materiaal van collega’s leest, en gebruikt, in uw lessen of als inspiratiebron. Wij laten ons graag gebruiken als intermediair.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf hier je reactie
Vul hier je naam in

Meer van deze auteur

Gerelateerd

Advertisment

Meest gelezen

Zo zet je een oefentoets formatief in

Je hoort veel over formatief toetsen. Dit wekt de indruk dat er zoiets bestaat als een ‘formatieve toets’. Maar geen enkele toets is qua...

Toetsweek in aantocht? 5 vragen voor het maken van een goede toets

De coronaperiode heeft niet alleen veel impact op het onderwijs, maar ook op toetsing. Want hoe achterhaal je op afstand wat leerlingen weten en...

8x creatieve tips om tafeltjes oefenen

1 x 8= 8, 2 x 8 = 16, 3 x 8 = 24 en ga zo maar verder. Het eindeloos oefenen van tafeltjes...