Rekengesprekken voeren: een praktische aanpak

‘Wanneer heb jij zin in rekenen?’ En: ‘Wat maakt dat jij een rekenles goed vindt?’ Stel jij deze vragen weleens aan je leerlingen? Door het voeren van rekengesprekken, ontdek je wat de onderwijsbehoeften van leerlingen zijn en kun je jouw rekenwiskunde-onderwijs afstemmen op wat zij nodig hebben. Hoe doe je dat in de praktijk? Drs. […]

Bekijk

Kiezen met behulp van de Feedbackwijzer

Hoe bepaal je of een brugklasser in een dakpan-brugklas het beste naar de havo of naar het vwo kan? Die keuze baseer je grotendeels op de leerresultaten van de leerling, maar niet zonder die te onderbouwen. Om dat te doen, kun je gebruik maken van een taxonomie. Een taxonomie is een hulpmiddel waarmee inzichtelijk wordt hoe […]

Bekijk

Hoe adaptieve technologie u en uw leerlingen ondersteunt

Malmberg startte begin deze maand op 20 scholen met Score!: een pilot met adaptief lesmateriaal voor Engelse grammaticaonderwijs. Dit lesmateriaal, gebaseerd op de adaptieve leertechnologie van Knewton, biedt iedere leerling een gepersonaliseerde leerweg. Maar wat betekent dat nou eigenlijk precies voor verschillende typen leerlingen en niet te vergeten: de docent? Dit artikel is deels gebaseerd […]

Bekijk