Educatief spel met emoji-taal: Wat voel ik?

Ik ben toetsmoe! Niet alleen studenten rennen van toets naar tentamen en vliegen onder prestatiedruk naar ieder beoordelingsmoment. Ook als docent voel ik de behoefte om het systeem te laten vertragen, de tijd te nemen om meer stil te staan bij de leerling zelf. Minder focus op de toetsen – het tastbare resultaat – en […]

Bekijk

Weleens gehoord van de emoji-leesplank?

Aap, noot, mies. Deze drie woorden zijn voor iedereen welbekend van het leesplankje van Hoogeveen. In mijn eerste blogpost heb ik mijn visie over de meerwaarde van emoji-taal voor het onderwijs gedeeld waarin ik al vertelde over de nieuwe aap, noot, mies. Over dit nieuwe leesplankje mét emoji’s lees je meer in dit artikel. Het […]

Bekijk

De meerwaarde van emoji’s in het onderwijs

Emoji’s, wie gebruikt ze niet? Je kunt zonder woorden er heel duidelijk mee laten zien hoe je je voelt, wat je ergens van vindt of wat je bedoelt. Maud Donga is student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) en neemt ons de komende tijd mee in haar onderzoek naar de meerwaarde van emoji’s […]

Bekijk