Home Artikelen

Onderwijs Mediaprijs: Het Gouden Oog

woensdag 22 mei 2013, 13:38

We hebben er al heel wat overgeschreven en het lijkt erop dat het een blijvertje is: flipping the classroom. Met onder andere Jelmer Evers als rolmodel en talloze onderwijsbloggers die de fijne kneepjes van het vak uitleggen, gaan steeds meer docenten enthousiast aan de slag met het concept. De NTR wil deze innovatie stimuleren en organiseert daarom voor het eerst de Onderwijs Mediaprijs Het Gouden Oog: de prijs voor de beste lesvideo van 2013.

Hoe doet u mee?
Om mee te dingen naar de prijs, maakt u een video waarin u op aantrekkelijke wijze de uitleg of de oplossing van een bepaald thema op een pakkende en educatieve manier presenteert. Het onderwerp of de probleemstelling binnen uw vak bepaald u zelf. Maar wel zijn er een aantal categorieën waarbinnen uw thema moet vallen:

  1. Zaakvakken
  2. Technische vakken/scheikunde
  3. Wiskunde
  4. Talen
In iedere categorie wordt door een vakjury de winnaar gekozen. Stuur de video voor 5 september 2013 in. Vergeet niet om de spelregels en de voorwaarden te lezen voordat u aan uw video begint.

Inspiratie
Jelmer Evers heeft voor Kennisnet drie video’s gemaakt over flipping the classroom: wat is het, theorie en modellen en technologie. Na het bekijken van deze video’s ben je helemaal op de hoogte op zelf te gaan flippen. Maar ook zijn er, naast Evers, al een aantal andere collega’s te vinden met hun geflipte lessen.  Lees in het Onderwijsblad ook de ervaringen van docenten Joost van Oort, Frans Droog en Dolf Breederveld.

Lees ook:

Doet u mee aan de Onderwijs Mediaprijs? En heeft u al wat ervaringen opgedaan met het flippen van lessen? Laat een reactie achter via onderstaand reactieformulier.

Stuur dit artikel door | 9337 keer gelezen

img img img img

Geef uw reactie REACTIES (0 totaal) Alle reacties...

Er zijn nog geen reacties

REAGEER

img
img

Widget Title

LAATSTE 3 REACTIES

Jan - Kijk ook eens oop http://www.denkgewoonten.nl/ 
Lees verder  arrow

Joyce - Concreet lesmateriaal m.b.t. de ontwikkeling van 21e eeuwse vaardigheden zijn wat mij betreft zeer welkom!... 
Lees verder  arrow

Elke Meulendijks - Het spelelement in methodieken? Zie ze nergens... 
Lees verder  arrow

Widget Title

MEEST GELEZEN ARTIKELEN
OVM selecteert: 5 krachtige lesafsluiters
Nog eens de belangrijkste informatie benadrukken, controleren of leerlingen alles hebben begrepen, d
Lees verder arrow
Flipping the classroom: 6 voor- en nadelen
De Flipping the Classroom-hype is inmiddels al een tijdje overgewaaid. Dat het meer is dan een modeg
Lees verder arrow
RSA: How to help every child fulfil their potential?
Waarom zeggen veel leerlingen zich te vervelen op school? En waarom stoppen ze met proberen als iets
Lees verder arrow

Widget Title

STEM MEE Bekijk resultaat img
Is het idee van een diploma op maat een goed plan? Wat vindt u?
Ja, dat is een goed plan
Nee, geen goed plan
Is het idee van een diploma op maat een goed plan? Wat vindt u?
Ja, dat is een goed plan
 
70%
Nee, geen goed plan
 
30%

Widget Title

VIDEO VAN DE WEEK

Kinderen in de leeftijd van 4-8 jaar worden geconfronteerd met mediadragers uit de jaren '70 '80 en '90. Dit levert verrassende reacties op! Een ding is zeker, technologieën gaan snel, maar zelfs voor 'Digital Natives' lijkt het eeuwen geleden.