Een initiatief van Malmberg

Leerlingen, docenten en onderwijsexperts discussiëren aan onze digitale ronde tafel over formatief evalueren, leerachterstanden en leerdoelgericht werken.

Groei!

Gerdineke, Wessel en Stephanie
VO-Talks! Schuif aan bij de digitale ronde tafel

Hoe geef je leerlingen in het voortgezet onderwijs op de juiste wijze inzicht in hun leerproces? Hoe ga je om met leerachterstanden die door afstandsonderwijs ontstaan zijn? En hoe kun je effectief inzetten op leerdoelgericht werken zodat leerlingen gemotiveerder zijn en er meer eigenaarschap ontstaat?

Tijdens VO-Talks! discussiëren leerlingen, docenten en onderwijsexperts (o.a. Gerdineke van Silfhout, Wessel Peeters​​ en Stephanie Drenth) aan onze digitale ronde tafel over formatief evalueren, leerachterstanden en leerdoelgericht werken. Het belooft een (inter)actieve sessie te worden met inspirerende inzichten en praktische oplossingen. Dat wil je niet missen!

Over Gerdineke, Wessel en Stephanie

Gerdineke van Silfhout
Curriculum- en toetsexpert bij SLO

Wessel Peeters
Mede-oprichter van het platform Vernieuwenderwijs

Stephanie Drenth
Onderwijskundig adviseur bij Bureau ICE

Bekijk hier de sessie terug

Om deze sessie te bekijken moet je aangemeld zijn.

Aanvullende informatie

Dit zijn de sprekers

Gerdineke van Silfhout

Gerdineke is curriculum- en toetsexpert bij SLO, het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling. Als themacoördinator toetsing houdt zij zich bezig met formatief werken: toetsing in dienst van leren en ontwikkelen. Ze richt zich ook op de kwaliteit en kwaliteitsborging van afsluitende toetsing in het primair en voortgezet onderwijs. Daarnaast is Gerdineke als taalexpert gespecialiseerd in geïntegreerd taalonderwijs, taalgericht vakonderwijs en taal in studiematerialen. Haar motto: ‘Laat taal geen struikelblok zijn en toetsen geen peilstok, maar een springplank naar een mooie toekomst!’

Wessel Peeters

Wessel Peeters is mede-oprichter van het platform Vernieuwenderwijs, vanwaaruit hij met collega’s scholen en opleidingen ondersteuning bij didactiek, curriculumontwerp en toetsing. Daarnaast is hij Onderwijskundige bij Buurtcollege Agora Maas en Peel. Daarvoor enkele jaren onderwijskundige in het HBO en negen jaar docent Maatschappijleer en Geschiedenis op het Vmbo en Havo. Hij is graag bezig met didactiek, onderwijsontwerp, het lerende brein en veranderkunde.

Stephanie Drenth

Stephanie Drenth is onderwijskundig adviseur Bureau ICE en werkzaam in de VO-markt. Ze adviseert docenten die gebruik maken van de methode-onafhankelijke toetsen in het JIJ! leerlingvolgsysteem van Bureau ICE. Daarin begeleid ze docenten bij het maken van keuze met betrekking tot toetsing. Daarnaast inventariseert ze wensen en behoeftes, op het gebied van toetsen, om producten en diensten zo goed mogelijk hierop te laten sluiten.