Vluchtelingen voor de klas: een oplossing voor het lerarentekort?
Welke initiatieven zijn er al om gevluchte professionals in het Nederlandse onderwijs in te zetten?
Welke initiatieven zijn er al om gevluchte professionals in het Nederlandse onderwijs in te zetten?
Zo help je Oekraïense kinderen met een soepele overgang naar het Nederlandse onderwijs.
Twee schooldirecteuren vertellen hoe zij Oekraïense kinderen willen opvangen.
Voor statushouders in het mbo blijkt het lastig om hun opleiding succesvol af te ronden. Tegen welke barrières lopen zij aan? Zijn er al oplossingen voorhanden? Lukt het hen om de overstap van de entreeopleiding naar niveau twee te maken? In dit artikel lees je wat er nodig is om statushouders succesvol door- en uit …
Veel leerkrachten krijgen vluchtelingen in hun klas. Hierbij is ondersteuning nodig van maatschappelijk werk of van een schakel- of nieuwkomersklas. Voor leerkrachten (en klasgenoten) is het belangrijk om voldoende informatie te hebben over het land van herkomst. In dit artikel vind je informatie over Somalië. Dit artikel is afkomstig uit het Praxisbulletin van november 2018 …
Hoe leer je, als beginnend docent maatschappijleer, pubers nadenken over actuele en gevoelige kwesties als IS en de komst van vluchtelingen in deze roerige tijd? Deze vraag staat centraal in ‘2Doc: Maatschappijleer’. Heeft u de documentaire al gezien? In ‘2Doc: Maatschappijleer’ zien we de 26-jarige Daan Faasen. Hij volgt een eerstegraadsopleiding Maatschappijleer en begint in …
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.