Label: project based learning
10 mei 2016
Heeft u weleens gehoord van de ‘Regel van Drie’ voor het leren? Deze regel houdt in dat leerlingen minstens drie keer de kans krijgen om iets te leren of oefenen, voordat van ze wordt verwacht het te kunnen onthouden, gebruiken of toepassen. Zo kunt u het leerproces van uw leerlingen effectiever en plezieriger maken. In dit …
Effectiever leren met de Regel van Drie Read More »
Nieuws
Bekijk
10 maart 2016
Ondernemende vaardigheden worden steeds belangrijker. Niet voor niks staan internationaal erkende competenties zoals de 21st century skills volop in de belangstelling. Om de huidige staat van ondernemerschap in het onderwijs in kaart te brengen, bracht het Wise Initiative in 2015 initiatieven van over de hele wereld in kaart. In dit artikel 3 inspirerende best practices uit China, Finland en Qatar. …
Ondernemerschap in het onderwijs: 3 best practices Read More »
Nieuws
Bekijk
5 december 2013
Het huidige onderwijssysteem kan beter, vindt psycholoog en onderwijzer Thom Markham. Nog te vaak ziet hij scholen met ongemotiveerde of weinig betrokken leerlingen. Hij spreekt zelfs over een ‘betrokkenheidscrisis’. Markham ziet project based learning (PBL), niet te verwarren met projectgestuurd onderwijs, als een waardevol instrument om dit aan te pakken. Op de blog Mind/Shift opperde hij onlangs …
Betrokkenheidscrisis leerling te lijf met PBL Read More »
Nieuws
Bekijk
Onbeperkt toegang
met je OvM account
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.