Dyscalculie: een lastige beperking

Hebben kinderen met rekenproblemen altijd dyscalculie? Wat is dyscalculie eigenlijk? Hoe kan ik leerlingen het beste begeleiden. Vragen die iedere leraar zichzelf wel eens stelt wanneer een zwakke rekenaar maar niet te pakken krijgt wat zo uitvoerig is geïnstrueerd en geoefend. Hans van Luit is hoogleraar orthopedagogiek, gespecialiseerd in diagnostiek en behandeling van kinderen met …

Dyscalculie: een lastige beperking Read More »

Bekijk

Zo geef je kinderen met rekenproblemen de juiste begeleiding

Kinderen die moeite hebben met rekenen, kunnen zich angstig en ongelukkig voelen als ze sommen moeten maken. Ze hebben ze de neiging situaties te vermijden waarin ze moeten rekenen, waardoor ze minder kans krijgen te oefenen en het probleem alleen maar groter wordt. In Aan de slag met rekenproblemen biedt orthopedagoog Marije van Oostendorp praktische …

Zo geef je kinderen met rekenproblemen de juiste begeleiding Read More »

Bekijk

Obstakels voor leerlingen met dyscalculie of rekenproblemen

Voor leerlingen met dyscalculie is elke stap in het rekenen moeilijk. Psycholoog Marisca Milikowski, gespecialiseerd in dyscalculie, zet in Dyscalculie en rekenproblemen de moeilijkheden op een rij die zich verscholen houden in het elementaire rekenen. Marisca Milikowski werkte op een basisschool en een school voor speciaal basisonderwijs en geeft ook diverse cursussen over dyscalculie. Als …

Obstakels voor leerlingen met dyscalculie of rekenproblemen Read More »

Bekijk