Landelijk dalende basisvaardigheden: maak concrete kerndoelen
De kerndoelen beschrijven echter niet precies wat kinderen uiteindelijk aan kennis en vaardigheden moeten beheersen.
De kerndoelen beschrijven echter niet precies wat kinderen uiteindelijk aan kennis en vaardigheden moeten beheersen.
Een interview met directeur Jacqueline Kenter.
Het Nederlandse onderwijs is er het afgelopen jaar niet beter op geworden, aldus het jaarverslag van de Inspectie van het Onderwijs. Te veel leerlingen verlaten de basisschool terwijl ze de basisvaardigheden rekenen, lezen en schrijven nog niet beheersen. De coronacrisis heeft deze problemen vergroot. Daarom roept de Onderwijsinspectie scholen op om de 8,5 miljard van …
8,5 miljard: naar achterstanden of basisvaardigheden? Read More »
Digitalisering is nog steeds een belangrijk onderwerp in het onderwijs. Maar hoe zit het met het daadwerkelijke bezit en gebruik van devices in de klas? Daaraan besteden we aandacht in dit artikel. Je leest over de actuele stand van zaken omtrent devices in de klas. Wie is bijvoorbeeld eigenaar? En welke rol speelt de leraar …
Bezit en gebruik van devices in de klas: de feiten Read More »
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.