Whitepaper Motivatie & Maatwerk: resultaten pilot ‘Score!’

De intrinsieke motivatie van leerlingen neemt significant toe bij gebruik van Score!.* Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat is verricht tijdens een pilot met het nieuwe, adaptieve leermiddel van Malmberg. De uitgeverij deelt de onderzoeksresultaten in de whitepaper ‘Motivatie & Maatwerk: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie’. De whitepaper is vanaf nu te downloaden op Onderwijs …

Whitepaper Motivatie & Maatwerk: resultaten pilot ‘Score!’ Read More »

Bekijk

Pilot Score!: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie

Eerder dit jaar heeft Malmberg een uitgebreide pilot gedaan met Score!*: het eerste adaptieve leermiddel van de uitgeverij. Daarbij is onder meer onderzoek verricht naar het effect van een adaptieve tool op de motivatie van leerlingen. De resultaten hiervan worden vandaag gepresenteerd tijdens een exclusieve kennissessie. Ook worden de resultaten gedeeld in whitepapers, waarvan de …

Pilot Score!: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie Read More »

Bekijk

Ontwerp mee aan adaptief onderwijs

Afgelopen schooljaar heeft het voortgezet onderwijs in Nederland kennis kunnen maken met echt adaptief leren. Twintig scholen hebben meegedacht over hoe adaptief en gepersonaliseerd onderwijs in de praktijk kan werken, onder andere door middel van een gebruikspilot met Score, your personal grammar boost.   Score is het eerste product dat in de partnership tussen Malmberg en …

Ontwerp mee aan adaptief onderwijs Read More »

Bekijk

Hoe staat het ervoor in de VS?

Oudere, meer ervaren docenten maken vaker gebruik van digitale leermiddelen en technologie dan jonge, startende docenten. Althans, in de Verenigde Staten. Daarnaast worden leerlingdata steeds belangrijker in de dagelijkse lespraktijk. Dat zijn enkele bevindingen uit de ‘Vision K–20 Survey’ van de Software & Information Industry Association (SIIA): een jaarlijkse enquête onder meer dan 1000 docenten …

Hoe staat het ervoor in de VS? Read More »

Bekijk

NMC Horizon 2015: de grootste uitdagingen in onderwijstechnologie

Eind vorige maand publiceerde het New Media Consortium (NMC) haar jaarlijkse ‘NMC Horizon Report: 2015 K-12 Edition’. Daarin staan de belangrijkste trends, uitdagingen en ontwikkelingen op het gebied van onderwijstechnologie. Omdat het rapport nogal bondig is, bespreken we de resultaten op Onderwijs van Morgen in drie blogs. In dit artikel de grootste uitdagingen van de …

NMC Horizon 2015: de grootste uitdagingen in onderwijstechnologie Read More »

Bekijk

NMC Horizon 2015: de belangrijkste ontwikkelingen in onderwijstechnologie

Eind vorige maand publiceerde het New Media Consortium (NMC) haar jaarlijkse ‘NMC Horizon Report: 2015 K-12 Edition’. Daarin staan de belangrijkste trends, uitdagingen en ontwikkelingen op het gebied van onderwijstechnologie. Omdat het rapport nogal bondig is, bespreken we de resultaten op Onderwijs van Morgen in drie blogs. In dit artikel de belangrijkste ontwikkelingen voor de …

NMC Horizon 2015: de belangrijkste ontwikkelingen in onderwijstechnologie Read More »

Bekijk

NMC Horizon 2015: belangrijkste trends in onderwijstechnologie

Eerder deze week publiceerde het New Media Consortium (NMC) haar jaarlijkse ‘NMC Horizon Report: 2015 K-12 Edition’. Daarin staan de belangrijkste trends, uitdagingen en ontwikkelingen op het gebied van onderwijstechnologie. De resultaten bespreken we op Onderwijs van Morgen in drie blogs. In dit artikel de belangrijkste trends voor de komende vijf jaar. Lange termijn: vijf …

NMC Horizon 2015: belangrijkste trends in onderwijstechnologie Read More »

Bekijk

De verschillen tussen differentiëren, personaliseren en adaptief leren

Het gesprek over het onderwijs van de toekomst gaat vaak over differentiëren, personaliseren en adaptief leren. Deze drie buzzwords hangen nauw met elkaar samen – ze overlappen elkaar op een aantal punten – maar zijn geen synoniem voor elkaar. Wat betekenen ze precies? En wat kenmerkt deze afzonderlijke onderwijsvormen? Daarover leest u meer in dit …

De verschillen tussen differentiëren, personaliseren en adaptief leren Read More »

Bekijk

Personalisatie in Australië, Canada, Europa, de VS én Nederland

Gepersonaliseerd leren staat volop in de belangstelling. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. En al staat het vakgebied nog in de kinderschoenen, toch is er al het nodige onderzoek verricht. In het rapport ‘Personaliseren in het Leren, een Internationale Schets’ zetten NMC Horizon en Kennisnet de belangrijkste internationale bevindingen en ontwikkelingen op …

Personalisatie in Australië, Canada, Europa, de VS én Nederland Read More »

Bekijk

Oproep: Wat wilt u weten over adaptief en gepersonaliseerd leren?

Adaptief en gepersonaliseerd leren zijn hot items binnen het onderwijs. Zo ook in Nederland, waar onlangs de eerste adaptieve pilots en initiatieven van start zijn gegaan. Logischerwijs roepen deze actuele ontwikkelingen bij veel docenten de nodige vragen op. Waar zou u nou graag meer over willen weten? Wellicht vindt u een antwoord in onderstaande artikelen. …

Oproep: Wat wilt u weten over adaptief en gepersonaliseerd leren? Read More »

Bekijk

Malmberg op studiedagen ‘Toets Digitaal’

Op 16 en 17 april vinden de studiedagen ‘Toets Digitaal’ plaats. De dagen hebben het thema ‘het nieuwe leren vraagt om een andere manier van toetsen’. Uitgeverij Malmberg verzorgt een presentatie over de invloed van een adaptief ingericht leerproces op toetsing. Vooruitstrevende pilot adaptief lerenMalmberg werkt momenteel aan een leerrevolutie: adaptief leren, gebaseerd op de …

Malmberg op studiedagen ‘Toets Digitaal’ Read More »

Bekijk

Hoe adaptieve technologie u en uw leerlingen ondersteunt

Malmberg startte begin deze maand op 20 scholen met Score!: een pilot met adaptief lesmateriaal voor Engelse grammaticaonderwijs. Dit lesmateriaal, gebaseerd op de adaptieve leertechnologie van Knewton, biedt iedere leerling een gepersonaliseerde leerweg. Maar wat betekent dat nou eigenlijk precies voor verschillende typen leerlingen en niet te vergeten: de docent? Dit artikel is deels gebaseerd …

Hoe adaptieve technologie u en uw leerlingen ondersteunt Read More »

Bekijk