Klaar voor onderwijschallenge ‘The Game’

4

Eenentwintig docenten en één schoolleider uit het VO gaan op 6 en 7 februari hun ideeën over onderwijsinnovatie daadwerkelijk handen en voeten geven. Experts in onderwijsvernieuwing helpen hen daarbij. De teams pitchen hun uitgewerkte idee(ën) voor deelname aan de designathon op 11 februari. Het beste ontwerp ontvangt van een vakjury de OVM-Award.

Actuele thema’s
De docenten zijn zeer actief met onderwijsvernieuwing al dan niet ondersteund met technologische ontwikkelingen. Dat gaat van het begeleiden van hun leerlingen in het ontwikkelen van 21st century skills, het ontwikkelen van websites met leerlingen, het inzetten van Virtual Reality in de les tot en met vernieuwde manieren van coaching. De docenten gaan zich in teams storten op verschillende actuele thema’s:

  • omgaan met verschillen tussen leerlingen (gepersonaliseerd leren, adaptief onderwijs)
  • begeleiding en coaching van leerlingen (didactische coach)
  • 21st century skills (oa digitale geletterdheid)
  • verbinding tussen vakken
  • onderwijs 2032 (curriculum vernieuwing)

De deelnemende docenten
Voor The Game zijn geselecteerd:

Loes van Gemert, De Rooi Pannen, Tilburg;
Dennis de Vink, GSG Leo Vroman, Gouda;
Gert van Vliet, Beatrix College, Tilburg;
Jean-Pierre Beelen, Hogeschool Rotterdam;
Sam Verheijen, Ichtus Lyceum, Driehuis (NH);
Lilian de Ruiter, Fioretti College, Veghel;
Tim Ovington, Effent mavo,  Oosterhout;
Martijn Janssen, Dendron College, Horst;
Pascal van de Ven, OSG Schoonoord, Zeist;
Jan Paul Hof, Dr. Nassau College, Assen;
Rami Salah, Altra College, Amsterdam;
Jeroen van den Berg, Hofstad Mavo Havo, Den Haag;
Theo Dahm, Mondial College, Nijmegen;
Wilfred Berkhof, RSG Pantarijn, Kesteren;
Thea Wassens, Stanislascollege, Delft;
Willem van Stockum, Staring college, Lochem;
Jochem Jonkers, Pius X-College, Bladel;
Arthur Sieders, Grotius college, Delft;
Ingrid Breet, MijnSchoolpro, Harderwijk;
Joost Koop, Sintermeertencollege, Heerlen;
Carolien van Aken, Paulusmavo/vmbo |Dunamare, Haarlem;
DirkJaap de Bie, De Meerwaarde, Barneveld.

Inspiratie onderwijsinnovatie
The Game van OVM heeft als doel om sámen onderwijsinnovatie te ontwerpen. Daarom worden de pitches van de ideeën na 8 februari als compilatie gepubliceerd via OVM. Ook is The Game te volgen op twitter @onderwijs en met #thegame_ovm. Heeft u óók ideeën voor onderwijsvernieuwing waar u samen met anderen aan zou willen bouwen? Deel die dan onderstaand. De ontwikkelaars van The Game nemen dan graag contact met u op.

Meer lezen over de thema’s:
Gepersonaliseerd leren
Adaptief onderwijs
Digitale geletterdheid in stappenplan
Onderwijs 2032

4 REACTIES

  1. Wat een goed initiatief! Wij als jonge ondernemers zijn via de UVA de start-up InterclassNL begonnen. Een online platform voor middelbare scholieren met extra interactieve materialen zoals video’s, games etc. Momenteel staan wij in de finale van beste start-ups! Goed om te zien dat onderwijsinnovatie bij meerdere mensen zo belangrijk is.

  2. Gisteren heb ik meegedaan aan deze challenge. ‘The Game’ zat goed in elkaar en ik ben blij hoe ik met mijn teamgenoot heb kunnen werken. Ik wil de organisatie enorm bedanken voor deze kans. Het was best aanpoten door de tijdsdruk maar daarnaast was het tevens een gezellige ongedwongen avond.

    Malmberg bedankt!

  3. Bedankt voor je reactie Jochem! En natuurlijk voor je inzet en die van alle andere deelnemers. We hebben jullie pitches net aan de vakjury gestuurd, spannend!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here