Ideeën direct getoetst bij onderwijsexperts

0

Op 6 en 7 februari a.s. nemen tien docententeams deel aan The Game. Zij geven daarmee met hun ideeën invulling aan onderwijsinnovatie én dingen mee naar de OVM-Award. Om de teamideeën te verrijken kunnen de deelnemers tijdens The Game expertondersteuning verdienen. Onderwijskundigen, een student industrial design en leerlingen zijn voor directe toetsing en vraagstukken in te zetten. Volg de voortgang op 6 en 7 februari @onderwijs met #thegame_ovm.

Maak kennis met de experts:

[vc_tta_accordion c_icon=”chevron” active_section=”1″ title=”Dorien Hodzelmans”][vc_tta_section title=”Uitgever en contentmanager bij Malmberg” tab_id=”1485270348409-ab78bb7d-0d73″][vc_gallery interval=”3″ images=”7741″ img_size=”medium”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Meer informatie” tab_id=”1485270348592-c844b2a6-6fe4″]

Mijn naam is Dorien Hodzelmans, ik ben onderwijskundige en werkzaam bij Malmberg als uitgever en contentmanager bij het team moderne vreemde talen. Mijn dagelijks werk bestaat uit duizend-en-een zaken die te maken hebben met het maken van zo goed mogelijke materialen voor leerlingen en docenten, voor zowel boeken als voor digitale leermiddelen.

Mocht ik je kunnen helpen met vragen over het geven van instructie of feedback, stappen in het leerproces of praktische uitwerkingen van je ideeën, dan doe ik dat graag.

[/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]
[vc_tta_accordion c_icon=”chevron” active_section=”1″ title=”Donovan en Robert Prins”][vc_tta_section title=”Leerlingen” tab_id=”1485271750781-224aecc3-2051″][vc_gallery interval=”3″ images=”7740″ img_size=”medium”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Meer informatie” tab_id=”1486051111566-eacd18cd-95ff”]

Donovan (links, 20 jr, aanwezig dinsdag 7 februari)

Ik ben met een VMBO –T advies aan de middelbare school begonnen en heb in 5 jaar mijn Havo diploma gehaald. Daar ben ik trots op. Inmiddels studeer ik bedrijfskunde aan Fontys. Wat ik belangrijk vond op school en nog steeds vind is dat de leraar mijn inspanning erkent en waardeert. En dat ik rechtvaardig behandeld en  beoordeeld wordt. Ik zou  het fijn vinden als er andere manieren van toetsen waren; tijdens een toets ben ik nooit echt op mijn best en vaak lukt het me dan niet te laten zien wat ik kan. Ik houd van uitgaan met vrienden, trainen in de sportschool en voetbal kijken. Ik werk ca. 12 uur per week als teamleider bij AH to go op Eindhoven airport.

Robert (rechts, 17 jaar, aanwezig maandag 6 februari)

Ik zie nu in VWO 6, profiel E&M. Ik kijk ernaar uit volgend jaar te gaan studeren, ik hoop dat ik word ingeloot voor International Business Administration in Tilburg. School vind ik mijn hele leven al vrij saai, Ik vind veel van de lesstof niet zinvol  en ervaar dat ik veel voor mij nutteloze taken moet verrichten. Ik doe het wel allemaal want ik wil goede cijfers halen. Maar ik zou zo graag ook echt iets leren en dat is niet heel vaak het geval. Nog een paar maanden dan slaag ik, ben na5,5 jaar echt wel toe aan iets nieuws. Ik houd erg van voetbal en ook ga ik graag naar de sportschool.  Mijn favoriete games zijn Battlefield 1, Fifa 17 en ik kijk nu al uit naar GTA VI in 2018.

[/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]
[vc_tta_accordion c_icon=”chevron” active_section=”1″ title=”Dennis Rietveld”][vc_tta_section title=”Master student Industrial Design” tab_id=”1485270494726-ac86641c-0120″][vc_gallery interval=”3″ images=”7739″ img_size=”medium”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Meer informatie” tab_id=”1485270494920-2aac0e00-a3d0″]

Ik ben Dennis Rietveld, master student Industrial Design in Eindhoven. Dag in, dag uit ben ik bezig met het verzinnen en uitwerken van creatieve ideeën/oplossingen voor maatschappelijke problemen, en dan het liefst binnen de context van educatie/leren. Verder ben ik coach voor ontwerp-studenten, waarbij ik coach op persoonlijke ontwikkeling maar ook tips geef omtrent het ontwerpproces. Mocht je even vast komen te zitten in het denkproces of weet je niet hoe je een sterk idee het best kunt uitwerken, aarzel dan niet om me even aan de mouw te trekken. Verder zal ik zo nu en dan langskomen om met jullie mee te denken en je op andere perspectieven te brengen.

[/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]
[vc_tta_accordion c_icon=”chevron” active_section=”1″ title=”Marieke van Tilborg-Reijken “][vc_tta_section title=”Onderwijskundige” tab_id=”1485272255866-d8f9a862-437d”][vc_gallery interval=”3″ images=”7742″ img_size=”medium”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Meer informatie” tab_id=”1485800272463-9e22175b-820e”]

Ik ben Marieke van Tilborg-Reijken en al sinds jaren onderwijskundige (gestudeerd aan de Universiteit Twente, master of educational science and technology). In mijn studie heb ik mij gericht op instructietechnologie, in het bijzonder het ontwerpen van instructie (en hulpmiddelen hierbij) voor de ontwikkeling van kennis en vaardigheden. Hoe kun je een idee omzetten in een motiverende methode voor leerlingen? Hoe zorg je voor zinvol gepersonaliseerd leren? Wat houdt formatief toetsen eigenlijk in? Hoe verwerk je 21e eeuwse vaardigheden in een educatieve omgeving? Zo maar enkele vragen waar ik mij bij Malmberg elke dag mee bezig houd. Ik help jullie graag bij het ontwerpproces. Kom gerust langs voor vragen, ik zal zelf ook af en toe langs lopen om jullie ideeën te beluisteren en jullie te helpen om die ideeën te concretiseren.

[/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]