“De essentie van The Game zie je terug in de pitches”

0

In The Game zetten docententeams hun idee voor onderwijsinnovatie op de kaart. Hun doel: het idee verrijken met elkaars visie en ervaring en stappen maken naar een reële uitvoering. Als extra beloning ontvangt het team met de beste beoordeling van twee vakjury’s en een publieksjury de OVM-Award.

 

Kans om onderwijs te verbeteren
Op 6 en 7 februari hebben negentien docenten hun kans gegrepen om hun visie op onderwijs vorm te geven naar een praktijkgericht product voor het VO. Deze professionals zijn dagelijks bezig om bij de leerbehoeften van hun eigen leerlingen aan te sluiten en ze optimaal te laten groeien. Ze delen graag hun ‘tools’ en lesverrijkingen met hun collega’s. Tijdens de voorronde van The Game valt op dat deze docenten niet alleen leergierig zijn. Ze zijn ook niet bang om een gat in kennis naar voren te brengen. “Het is mooi om mee te maken dat ze zo open staan om dat gat zo snel mogelijk te dichten en er direct op door willen bouwen. Dat is toch wel de essentie van The Game; samen verder komen in onderwijsinovatie.”, vertelt Hans Prins, senior business developer bij Malmberg en initiator van The Game.

Ideeën gericht op groei
De ideeën omvatten vakoverstijgende platforms, zelfregulering door de leerling van de leerstrategie en –behoefte, het stimuleren van ict-vaardigheden bij docenten, een VR-platform, vernieuwende manieren om vaardigheden aan te leren en inzichten meetbaar te maken, leerlingtool voor competenties, groeiwensen en ontwikkeling voor school en privé, onderwijsvernieuwing naar Schots leermodel en ook vernieuwende ervaringsgerichte didactiek en coaching voor de moderne talen en geschiedenis. Tijdens The Game kunnen de teams experts inschakelen. Dennis Rietveld, master student Industrial Design, deelt “Ga niet gelijk voor één idee, maar pak je visie op een probleemgebied eerst zo breed mogelijk op.” Expert e-publishing Mark van Hussen over de belangrijkste bijdrage van een digitale leeromgeving aan het onderwijs: “Als docenten aangeven weer meer ruimte te voelen om aan verdieping en beleving aandacht te kunnen geven in plaats van aan adminstratie- en controletaken. Ze willen allemaal dat hun leerlingen groeien en ook er zélf een rol bij spelen!”

Voorronde jurering
Op 8 februari vindt de eerste jurybeoordeling plaats van de gepitchte ideeën. Dat gebeurt door een vakjury en een publieksjury. De vakjury beoordeelt individueel alle pitches op 7 aspecten. Tijdens een webinar kiest het publiek drie favorieten. De gemiddelden bepalen de ranking en welke drie ideeën door mogen naar de finale op 11 februari as, de designathon. De leden van de vakjury in de voorronde zijn:

  • Camiel Baltussen, Head of Sales and Marketing, Isaac. Het bedrijf Isaac is gespecialiseerd in complexe online vraagstukken.
  • Natasja  Corver (voorzitter), senior business developer, Malmberg;
  • Fannie Groenen, marketing manager voortgezet onderwijs, Malmberg;
  • Marco van Herpen, Director Business Development & Ventures, Isaac;
  • Vera Heijenrath, sectordirecteur Nieuwe Thermen, SVO|PL Heerlen, innovatieve school waar de groei van leerlingen in 21e-eeuwse vaardigheden gemeten worden in eigen Thermenmeter.
  • Mark van Hussen, e-publishing manager voortgezet onderwijs, Malmberg;
  • Flin Nortier, Lead User Experience Designer, Soda Studio NL |Resoluut, hebben in 2016 dubbele internationale erkenning gekregen in één van de grootste designcompetities ter wereld met Red Dot Design Awards voor Cheaptickets.nl en de Engelse grammaticamethode JUMP.

De drie teams die hun ideeën verder vorm mogen geven tijdens de designathon worden vrijdag 10 februari gepubliceerd.

Volg ook #thegame_ovm.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here