Home Artikelen

Rond de tafel

ICT/nieuwe media in de klas | vrijdag 21 november 2008, 09:28
Afbeelding 42

Met de Malmberg-award dagen wij alle leraren uit te laten zien hoe je in de toekomst les zou kunnen geven. Lesideeën die we al voorbij zagen komen, hadden bijvoorbeeld te maken met nieuwe technieken, zoals YouTube, video, ipods en mobieltjes. Er waren websites voor biologie en bijles Engels, en vernieuwende lessen waarin werd gewerkt aan luchtballonnen, activatie van kennis of waar gewoon eens helemaal iets anders werd gedaan. Je kunt jouw lesidee nog steeds naar ons insturen, wij zijn altijd op zoek naar de beste  ideeën. Maar ook op andere plekken wordt gezocht naar interessante  innovaties in het onderwijs.

Op hetroundtableonderwijsidee.nl kun je met een idee voor toepassing van videoconferencing in het onderwijs kans maken op een RoundTable voor jouw school. Een RoundTable is een hightech videoconferencing tool met een stemgestuurde camera en ingebouwde microfoons. Met de bijbehorende software kun je via internet met elkaar praten net alsof je samen aan tafel zit.

Afgaand op de ideeën die nu al op de website staan lijkt Roundtable vooral een bijdrage te kunnen leveren aan efficiënter vergaderen. Je hoeft immers niet meer allemaal aanwezig te zijn op school voor een vergadering. Misschien ook wel interessant in het kader van slimmer werken? Iedereen met een goed idee kan meedoen, het beste idee wordt op op 26 november 2008 bekend gemaakt op de I&I conferentie in Lunteren.

Stuur dit artikel door | 15538 keer gelezen

img img img img

Geef uw reactie REACTIES (0 totaal) Alle reacties...

Er zijn nog geen reacties

REAGEER

img
scherm groot2

Widget Title

LAATSTE 3 REACTIES

Karel van Wijngaarden - Het ondernemerschap mag inderdaad wel wat meet gepromoot worden al wordt op dit moment de... 
Lees verder  arrow

Huiswerkbegeleiders/Bijlesdocenten gezocht! - Huiswerkbegeleiders/bijlesdocenten gezocht: www.educause.nl 
Lees verder  arrow

Willem V - Interessant. kende het nog niet. 
Lees verder  arrow

Widget Title

MEEST GELEZEN ARTIKELEN
Toetsen moeten in dienst staan van het leren
"We toetsen te veel en doen te weinig met de resultaten", vindt Karen Heij, toetsexpert en directeur
Lees verder arrow
Favoriete educatieve apps: leren programmeren
Om de zoveel tijd kun je er als onderwijsredactie niet omheen. De stortvloed aan educatieve apps die
Lees verder arrow
Teacherpreneurs: de Economie Academy van Frank Bosma
Voor de klas staan, een eigen YouTube-kanaal en zowel online als in Hilversum bijles en examentraini
Lees verder arrow

Widget Title

STEM MEE Bekijk resultaat img
Hoeveel tijd bent u gemiddeld per week kwijt aan correctie- en nakijkwerk van leerlingen?
minder dan 3 uur
3-5
6-10
meer dan 10 uur
Hoeveel tijd bent u gemiddeld per week kwijt aan correctie- en nakijkwerk van leerlingen?
minder dan 3 uur
 
21%
3-5
 
34%
6-10
 
29%
meer dan 10 uur
 
16%