Deelnemers The Game

0

Graag stellen wij de deelnemers van The Game 2017 aan u voor.

Carolien van Aken

“Ga je alweer een nieuwe toets bedenken? Je gaf vorig jaar toch ook een proefwerk?”

Dat is het leuke van onderwijs. Je wil steeds bedenken hoe je de leerlingen met jouw stof nog beter kan bereiken. Ik geef geschiedenisles in Haarlem op een VMBO met lwoo vanaf 2011 en ik begeleid collega’s als iCoach. Ik organiseer studiedagen op school, ben cursusleider aan de Dunamare Academie en geef workshops tijdens bijeenkomsten van Talentnetwerk Noord-Holland.
Voordat ik naar de Paulus Mavo ging, werkte ik 14 jaar in Amsterdam-West in het VMBO basis/kader onderwijs (als docent en zorgcoördinator). We werkten samen met allerlei instellingen en het bedrijfsleven om leerlingen meer te betrekken bij de maatschappij. Het is niet alleen voor leerlingen nuttig om buiten het schoolgebouw te komen….. hoe weet je anders als docent wat de buitenwereld vraagt van jongeren?

Ik verleg graag de horizon en ben pragmatisch ingesteld. Een waarde die ik voor mij essentieel is, is “maken”. Mijn valkuil is “afmaken” want ik wil graag weer iets anders. Daarom is meedoen aan The Game voor mij een manier om een idee echt goed uit te werken.

Jean-Pierre Beelen

Ik ben Jean-Pierre Beelen, 51 jaar, getrouwd en 2 kinderen (16 en 14) en woonachtig in Boskoop. Ik ben 1 dag in de week werkzaam aan de Hogeschool Rotterdam voor de opleiding Business IT en Management. Daarnaast ben ik als Principal Consultant werkzaam bij KPN.

Ik ben een bruggenbouwer. Bij de Hogeschool proberen ik zoveel mogelijk de vertaalslag te maken tussen de praktijk en de theorie, de link te leggen tussen het bedrijfsleven en de onderwijswereld en uitdagingen van organisaties af te stemmen met de ICT-afdelingen en/of bedrijven.

Ik ben altijd op zoek naar creatieve, innovatieve ideeën en oplossingen. Momenteel houd ik me bezig met bedrijven binnen de Maakindustrie.

Jeroen van den Berg

Naam: Jeroen van den Berg
School: Hofstad mavo/havo Den Haag
Vak: Muziek
Interesse: Sporten (surfen, hardlopen, tennis, skiën, snowboarden, wielrennen), reizen, muziek, filosofie, wetenschap, dieren en mensen.

Jeroen van den Berg is in 1976 als zanger en leraar geboren in Helmond. In 1994 begon ik mijn studie zang aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Naast mijn werk als muzikant ben ik na mijn studie aan de PABO jaren als leerkracht in het Primair Onderwijs werkzaam geweest. In 2005 kwam ik in het Voortgezet Onderwijs terecht. Ik was daar oa. mentor en doceerde door de jaren heen verschillende vakken en werd in 2008 uitgeroepen tot ‘Leraar van het jaar’ in Den Haag.
In 2010 studeerde ik af als eerstegraads ‘Docent Muziek’, aan wederom het Koninklijk Conservatorium.
Als ‘Coördinator Talentlijn’, ontwikkelde ik een visie op het gebied van talentgericht, adaptief, competentiegericht en gepersonaliseerd onderwijs. Toen mijn passie een missie werd, richtte ik in 2014 mijn eigen bedrijf op in onderwijsRevolutie en –innovatie waarin ik als ervaringsdeskundige weet wat er op de werkvloer speelt.
Ik ben het afgelopen jaar als freelancedocent werkzaam geweest op de Tooropmavo in Rotterdam, werk één dag vast op Hofstadmavohavo in Den Haag en ben voorzitter van Leraren met Lef en werkzaam bij Inspirezzo (het uitvoerend orgaan van Leraren met Lef).

Wilfred Berkhof

Wilfred Berkhof, 41 jaar, docent Engels bij RSG Pantarijn in Kesteren.
Interesses: lezen, tafeltennis, geschiedenis, Britse cultuur en een passie voor leren

Leren is altijd een passie van mij geweest. Mijn hele leven ben ik al druk bezig om nieuwe dingen te leren, mijzelf te verbeteren. Iets nieuws leren prikkelt mijn interesse en geeft mij energie. Deze passie beperkt zich niet alleen tot mijn eigen ontwikkeling, maar ook naar die van mijn leerlingen. Hoe leren zij het beste? Op welke manier wakker je hun passie aan?

Onderwijs hoort in mijn ogen dan ook vooral uitdagend zijn. Een leerling moet het gevoel hebben iets nieuws te gaan leren en zo geïnteresseerd raken in dit nieuwe. Deze passie probeer ik tijdens mijn lessen over te brengen.

De grootste vijand van passievol leren, is nutteloos werk doen. De gruwel van elke leerling is dan ook opdrachten maken om het maken, zelfs als je alles al snapt. Vandaar dat ik een groot voorstander ben van gepersonaliseerd leren. Elke leerling besteed zijn of haar tijd alleen aan de dingen waar het nut heeft voor hem/haar. De taak van de docent is om de leerling hierin te faciliteren en begeleiden. De kernwoorden hierbij zijn voor mij, formatieve toetsing, veel feedback, meesterschap over het onderwerp en ict hulpmiddelen.

DirkJaap de Bie

Even voorstellen via deze video

Docent Nederlands
De Meerwaarde, Barneveld
2 kader

Gebruik ICT
– Kracht van ICT is
* motivatie
* samenwerken
* interactie
* feedback

– motivatie versterkende werkvormen
* real-time coöperatie
* snelle feedback
* interactie met leeromgeving
* interactie met docent
* interactie met medeleerlingen

Materiaal :
Google Sites
Google Docs
Google Sheets
Google Presentatie
Google Play Books
PowToon
LearningApps.org
–> digibord
–> per leerling ipad / laptop (op school aanwezig)

Theo Dahm

Mijn naam is Theo Dahm, 62 jaar en geef Muziekles op het Mondial College ( basis & kader ) te Nijmegen. Ik ben begonnen in het Muziekonderwijs in 1982 na het behalen van mijn onderwijsbevoegdheid. Dit heb ik 7 jaar gedaan. Vervolgens heb ik 25 jaar mijn eigen muziek & theater bedrijf gehad. Ik trad zelf op als muzikant, gaf schoolconcerten, verzorgde workshops en was actief betrokken bij een aantal festivals. In 2008 bleek ook hoe kwetsbaar de muziekindustrie was en heb ik opnieuw de switch naar het onderwijs gemaakt met veel plezier. Doordat ik geen geschikte methodes kon vinden, die echt aansloten bij de belevingswereld van de leerlingen, heb ik zelf materiaal ontwikkeld. Hieraan voeg ik nog wekelijks en vaak samen met de leerlingen, nieuwe elementen toe.

Loes van Gemert

Mijn naam is Loes van Gemert.
Sinds 2008 ben ik werkzaam als economiedocent op De Rooi Pannen in Tilburg. Van 2004 t/m 2008 ben ik werkzaam geweest als bovenbouw docent in het basisonderwijs.

Samen met Dennis de Vink ga ik vol enthousiasme starten aan The Game.
Dennis de Vink heb ik online leren kennen en wij delen de passie voor innovatie in het onderwijs.
Beide zijn we erg actief met het bedenken en uitvoeren van onze onderwijsideeën. Wij hebben snode plannen en zien uit naar het proces wat we gaan ondervinden bij The Game.

Jan Paul Hof

Jan Paul Hof
Woonachtig in Groningen
Werkzaak bij Dr. Nassaucollege, afdeling Quintus (Assen)
Functie: Docent Geschiedenis (klassen 1,2 en 4, HAVO/VWO) en Mentor (2e klas VWO)
Geïnteresseerd in theater, film, games en natuurlijk geschiedenis

Martijn Janssen

Mijn naam is Martijn Janssen. Docent op Dendron College te Horst. Inmiddels al bijna 20 jaar in het onderwijs. Daarvan 6 jaren op de basisschool, het restant in het VO.
Ik geef de vakken Nederlands en levensbeschouwing en heb gewerkt met alle klassen van VMBO1 t/m VWO6.

Vanaf het moment dat ik in het onderwijs werk, ben ik altijd geboeid geweest door de factor technologie. Ik was binnen onze school de eerste die websites ging maken met leerlingen, de eerste met een tablet en pionier nu met virtual reality.

Met name het laatstgenoemde voorbeeld vind ik een revolutie in de technologische hulpmiddelen voor het onderwijs. Graag zou ik tijdens The Game de reeds opgedane kennis en vaardigheden willen delen. Ook hoop ik veel inspiratie op te doen tijdens het overleg met andere deelnemers. In de echte of de virtuele werkelijkheid!

Jochem Jonkers

Docent Beeldende Vorming en CKV

Mijn interesses zijn:

  • Ik ben mijn ontwerpambities aan het herstarten (atelier gekocht)
  • Lezen van allerlei toegankelijke wetenschappelijke boeken als ‘een kleine geschiedenis van bijna alles’, ‘ons creatieve brein’
  • Regelmatig bezoeken van diverse musea en bezienswaardigheden
  • Reizen (vrijwilligerswerk gedaan in timmeratelier Guatemala)
  • Zeer geïnteresseerd in (kunst)geschiedenis
  • Ik wil graag van alles op de hoogte zijn, van politiek tot nieuwe (duurzame) technieken
  • Ik doe momenteel een onderzoek naar moderniserings-mogelijkheden binnen mijn vakgebied gelinkt aan de makers
  • Movement
  • Ik speel saxofoon en klarinet in een band

Joost Koop

Achter Joost Koop gaat een sportieve vrijgezelle man schuil die 43 jaar oud is en in Elsloo (L) woont.
Als klein jochie ging ik vaak naar wielerwedstrijden kijken, heb zelf actief jaren op hoog niveau gefietst en ben daarna als ploegleider jonge renners gaan begeleiden.

Sinds 1998 voer ik het creatieve vak van planner uit. Medio 2010 veranderde die titel naar roostermaker. Omdat het planningsprincipe nauwelijks afwijkt bij het maken van les-, toets-, en examenroosters doe ik ook dat inmiddels internationaal tevens als zelfstandige met personeel binnen diverse VO-MBO-HBO instellingen.

Na meer dan 15 jaar ervaring in het oplossen van planningsvraagstukken bleef ik telkens tegen een cruciaal obstakel aanlopen: tactische communicatie naar klanten en collega’s en studenten. Communiceren naar de buitenwereld was –vond ik zelf- niet mijn sterkste kant waardoor ik mij in mijzelf ben gaan verdiepen. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in het opzetten van een geheel nieuwe business: coaching en training in Topsport en Onderwijs; beide bestaande hobby’s vanuit een ander perspectief benaderd.

Na mijn werkzaamheden zit ik zelf nog steeds graag op de racefiets of mountainbike, aangevuld met skiën, boksen, wandelen en zwemmen tijdens de wintermaanden.

Mijn competitiedrang is aangewakkerd om uiterst gemotiveerd en gedreven naar Amsterdam af te reizen op 11 februari. Voor minder ga ik niet 😉

Tot dan!

Tim Ovington

Ik ben Tim Ovington, 27 jaar oud en ik woon vlakbij Breda. Ik ben opgegroeid in Aberdeen, Schotland.

Ik werk op het Effent ‘dé Mavo van Oosterhout’. Dit wordt mijn 6e jaar. Ik geef Engels en mediawijsheid. Dit jaar ben ik ook mentor van onze I-PAD klas.

Mijn passies zijn; sport, lesgeven, reizen en uitdagingen zoeken. Mijn stichting ‘Summer Sports Week’ blijft ook altijd een passie.

Lilian de Ruiter

Ik ben Lilian de Ruiter, 29 jaar en woon in Geffen (NB) met mijn vriend. Ik geef Mens & Maatschappij op het Fioretti College in Veghel aan leerlingen van de eerste en tweede klas van het vmbo.

In 2016 heb ik mijn diploma ‘Master Leren en Innoveren’ behaald. Tijdens deze studie heb ik me onder andere verdiept in vakintegratie, motivatie en innovatieprocessen. Op dit moment richt ik me op differentiatie, formatief toetsen en het stimuleren van actief burgerschap onder de leerlingen.

The Game lijkt mij een leuke manier om met collega’s te wisselen van gedachten met het doel iets nuttigs voor het onderwijs te ontwikkelen.

Rami Salah

Mijn naam is Rami en ik ben woonachtig in Almere.
Ik ben 27 jaar en heb 3 kinderen. Ik heb docent geschiedenis gestudeerd en ben op dit moment bezig met mijn master op de HVA. Ik houd van het spelen van bordspellen en strategiespellen op de pc. In mijn vrije tijd lees ik, speel ik spellen en breng ik tijd door met mijn kids.

Willem van Stockum

Pascal van de Ven

 

Mijn naam is Pascal van de Ven. Van origine docent Aardrijkskunde maar de laatste jaren actief als schoolleider en bestuurder in het voortgezet onderwijs. Op dit moment ben ik werkzaam op de Openbare ScholenGroep Schoonoord in Zeist.

Rollen In diverse rollen heb ik gewerkt aan ontwikkelingsgerichte organisaties die een bijdrage leveren aan innovatieve ontwikkelingen en de inrichting en verbetering van leerprocessen.

Dynamiek Ik ben van mening dat in een dynamische omgeving met uitdagende projecten de beste ideeën en experimenteren tot stand komen door te durven.

Out of the box Ik moedig autonomie aan waarbij ik me in het bijzonder richt op de ontwikkelen, verbeteren en  ‘vrij denken”. Dit beschouw ik als de belangrijkste succesfactoren voor goed onderwijs.

The Game Ik zie The Game als een volgende stap. Niet ontwerpen ‘out of the box’  maar ontwerpen “as if there is no box’’. Creatie om het onderwijs van de leerling te maken.

Dennis de Vink

Mijn naam is Dennis de Vink. Ik ben docent Engels van 1MHV en 3V op de GSG Leo Vroman in Gouda. Daarnaast ben ik twee dagen per week onderwijsontwikkelaar (methode: Let’s Grow!) voor de school. Ook begeleid ik een mooie 3 atheneum + groep in mijn rol als mentor. De school werkt met domeinen bestaand uit een open ruimte met zelfstandige werkplekken en een gesloten ruimte die we de instructieruimte noemen. Mijn coachende rol is hierdoor groter geworden dan mijn onderwijzende.

Het nadenken, ontwikkelen en met leerlingen uitvoeren van lesmaterialen is één van mijn grote passies. Met name wanneer het hen in staat stelt op eigen tempo, niveau en leerstijl verder te komen. Het personaliseren van leermaterialen vind ik dus erg leuk om te doen en stelt mij in staat veel dieper met leerlingen te graven naar oplossingen voor de obstakels die zij dagelijks in hun leertraject ondervinden.

Ik ga OVM The Game aan met Loes van Gemert. We leerden elkaar via onze onderwijsplatformen (Nieuwkrijt.nl / Lesontwerp MBO docent) kennen en hebben dus al veel van elkaar mogen zien en leren. Ik kijk ernaar uit samen met de enthousiaste en creatieve Loes van Gemert dit avontuur aan te gaan.

Gert van Vliet

Ik geef les in Economie en M&O op het Beatrix College in Tilburg. Ik ben bedrijfseconoom (UM), had een loopbaan in de culturele sector en heb rond mijn 40ste de overstap gemaakt naar het onderwijs. Mijn ambitie is om een goede docent te zijn (en te blijven). Ik ben voortdurend op zoek naar manieren om mijn onderwijs aantrekkelijker te maken waarbij voorop staat dat leerlingen het werk moeten doen.