Home » Amerikaanse scholen en technologie: het gebruik en de uitdagingen

Amerikaanse scholen en technologie: het gebruik en de uitdagingen


Hoe gebruiken Amerikaanse scholen technologie en welke uitdagingen brengt dit met zich mee? Aan de hand van die vraag deed het onderwijsplatform Education Dive in samenwerking met Sprint onderzoek onder meer dan 150 docenten en ict-beheerders op Amerikaanse K12-scholen. In dit artikel de belangrijkste highlights uit het onderzoek.

 

 

  • Voor driekwart van de ondervraagden (75%) is het beschikbare budget een van de grootste uitdagingen op het gebied van onderwijstechnologie. Er is simpelweg niet genoeg geld om overal even goede toegang tot onderwijstechnologie te bieden. Ook een gebrek aan training voor docenten is voor ruim de helft van de respondenten (54%) een obstakel bij de inzet en het gebruik van onderwijstechnologie.
  • Bij 62% van de ondervraagden komt de laptop uit de bus als meest geschikte technologische middel voor lesgeven en het bevorderen van de leerresultaten van leerlingen. Je zou misschien denken dat de tablet op de tweede plaats staat, maar niets is minder waar. 55% van de respondenten kiest namelijk voor het interactieve whiteboard.
  • Naam, leeftijd en geslacht zijn de meest voorkomende data die door scholen worden verstrekt aan leveranciers van onderwijstechnologie. Een klein aantal respondenten, namelijk 2,3%, zegt echter dat er ook sofinummers worden verstrekt.
  • Voor driekwart van de ondervraagden is professionele ontwikkeling in onderwijstechnologie dit schooljaar de grootste prioriteit. Ook zegt bijna de helft dat het overwinnen van weerstand onder docenten de sleutel zal zijn tot succesvolle implementatie van onderwijstechnologie.

 

  • Ruim 86% van de respondenten vindt dat docenten in hun district meer training nodig hebben op het gebied van onderwijstechnologie. Iets minder dan de helft van deze groep (41%) denkt niet dat er binnen het district van de school een plan is dat zich specifiek richt op delen van best practices van technologie in het onderwijs. Bijna driekwart van de ondervraagden vindt dan ook dat er binnen hun district een afdeling moet komen die zich uitsluitend bezighoudt met technologie in het onderwijs.

Download hier het gehele rapport

Wat is volgens u het meest geschikte technologische middel voor het onderwijs? Kunt u zich vinden in de uitkomsten van dit onderzoek? Laat een reactie achter via onderstaand reactieformulier.

Laatste onderwijsnieuws

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.